Avbryt
Börja följ

Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Gideonsbergs IF Division 3/4 Dam

Följ

Referat

Referat: Karlslunds IF FK - Gideonsbergs IF 2

Seriepremiär!
Vädret är helt hysterisk regnande under hela matchen...gör såklart underlaget väldigt snabbt och bollen glider fort på det blöta gräset. Vi börjar stabilt där vi har mycket boll utan att egentligen skapa någe farligheter...förutom en djupledsboll som går förbi deras målvakt och det ser ut som om Strandis kan peta in den i tomt mål men bollen tar i stolpen och lurar henne.. Deras målvakt är stående på mållinjen vilket gör att varje boll bakom deras backar kan bli farlig ...men tyvärr glider den fortare än vi förväntar oss. Vi är på deras planhalva mer eller mindre hela första halvlek... och dom har några omställningar i djupet mot vårt mål men desa blåses av för offside. tror Emilia i vårt mål har två tre ingripande under första halvleken. Det är 0-0 i halvtid men vi känner helt klart att vi är bättre!
Andra halvlek blir lite mer ”rallar fotboll” då vi flyttar fram positionerna en aning och dom enbart skickar långa bollar över våra backar. Dom har några bra sådana bollar i djupet som kan resultera i farligheter men dom är svåra att hantera när planen är som den är. Vi har under andra flertalet bra lägen men efter 59 minuter tar sig Sara igenom på höger sida och spelar in bollen till debutanten ” Bovve ” som framför mål trycker in bollen och 1-0 är ett faktum. Det dröjer bar några minuter, 63:je, då vi gör 2-0 och det är vår lagkapten Lovisa som får en passning från Bovve och mitt i slottet pangar in bollen. Bra förarbete av Alexandra ”Bovve” Laini Bovellan! 3-0 gör vi i slutet av matchen då Sara, åter igen jobbar tillbaka en boll och spelar en fri Lovisa som placerar bollen lågt i bortre...helt enligt skolboken!!
Tyvärr är det väldigt mycket långt från KIF som gör att vi får jobba i djupled defensivt som också gör att matchen på slutet är rätt stökig och slarvigt chansspel. Vi är det laget som behärskar underlaget bättre och vi har en tanke bakom vårt spel.
Vi har idag ett stabild försvar Thea, Natta, Agnes o Johanna, som håller linijen bra och vågar rulla bra från sida till sida. En stabil duktig målvakt i Emilia och tre bra mf, med Elin, mycket bra, samt stabila tjejer som Wallert och Lovisa som är grymma i närkampspelet. Framåt har vi Madde centralt och vingar med Sara vänster och Strandis på höger. Alla sköter sig kanonbra och håller sig till matchplanen till 100%. Även bra inhopp av Ella som är agresiv och jobbar hårt, Bovve som gör ett mål och passar till ett.
Theo kommer in som vänster back, och tvekar inte att ta för sig samt Bella med sitt tunga närkampspel går in på offensiv mitt. Båda gör det jättebra.
Våra motståndare då? ..Ja, KIF har ett ungt lag och bör ha fler dimensioner i sitt spel för att bli ett bra div 3 lag. Dom har en stabil backlinje som ger trygghet... Så min tro är att dom kommer bli bättre o bättre ju längre säsongen går.
BRA MATCH tjejer, premiärer är alltid svåra och dett gick ju bra!
Spelarstatistik
Utespelare